Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, landsting, regioner, privata företag eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Vision har över 207 000 medlemmar och är ett partipolitiskt obundet fackförbund som ingår i TCO - Tjänstemännens Centralorganisation.

vision.se

50 - 300 kr

207000 st

Anställd, Student

Namn: Akassan Vision
    Pris: 135 kr/mån

Inkomstförsäkring ingår (upp till 100 000 kr/mån, max 160 dagar) Pris: 60–299 kr/mån Du kan vara med oavsett om du är tillsvidareanställd, visstidsanställd eller projektanställd, och oavsett om du jobbar heltid eller deltid. För dig som är tjänsteman inom kommun, region, kyrka och bolag i välfärden

Studerar på yrkeshögskola, högskola eller universitet

Vision för studenter

• Stipendier värda 20 000 kr
  • Kostnadsfritt medlemskap under hela studietiden!

Mer om fackförbundet Vision

Vision är Sveriges största fackförbund för chefer i offentlig verksamhet men förbundet vänder sig till nästa alla över hela arbetsmarknaden. Förbundet bytte namn 2011 och hette tidigare SKTF - Sverige kommunaltjänstemannaförbund. Medlemmarna representerar över 4 000 yrken som exempelvis chefer, ingenjörer, personalvetare, socialsekreterare, ekonomer, präster, behandlingsassistenter, administratörer, medicinska sekreterare och tandsköterskor. Många medlemmar är akademiker.

Medlemskap i Vision

Nästan alla på hela arbetsmarknaden som arbetar inom kommun, region, privata bolag och kyrkan kan vara med i Vision oavsett om du är fast anställd, visstids- eller projektanställd och oavsett om du jobbar heltid eller deltid. Du som är student kan också vara med i Vision.

Medlemsavgifterna i Vision sätts efter din lön och lokalavgiften där du är anställd. Avgiften blir mellan cirka 50 – 300 kronor i månaden.

Inkomstförsäkring hos Vision

Som medlem i Vision ingår det en inkomstförsäkring. Inkomstförsäkringen innebär att du kan få upp till 80 procent av din lön upp till 100 000 kronor. Ersättningen betalas ut som högst i 160 dagar. Genom att teckna en tilläggsförsäkring kan ersättningstiden förlängas med ytterligare 100 dagar.

Visions A-kassa

För att kunna ta del av en inkomstförsäkring behöver du vara medlem i en a-kassa. Som medlem i Akassan Vision betalar du 135 kronor.

Andra försäkringar som medlem

Medlemmar i Vision kan teckna förmånliga försäkringar genom Skandia och Folksam. Bland försäkringarna finns livförsäkring, familjeskydd, sjukförsäkring, trygghetskapitalförsäkring, diagnosförsäkring, olycksfallsförsäkring, barn- och gravidförsäkring och flera andra försäkringar.

Andra förmåner som medlem

Vision har en hel del medlemsförmåner för sina medlemmar som rådgivning och stöd kring din anställning, lönecoachning, pensionsrådgivning och juridiskt stöd vid rättstvister. Du kan också ta del av olika karriärtjänster som samtal med karriärrådgivare, intervjuträning, och granskning av CV och profil på LinkedIn.

För din fritid och semester finns det bra medlemspriser på träningskort på Actic, böcker på Adlibris och Bokus, semesterstugor i Sverige och rabatter på hotell i Norden.

Med bra avtal genom SEB och Danske Bank kan du även ansöka om förmånliga medlemslån och bolån.

Vanliga frågor och svar om Vision

Vilka yrkesgrupper kan gå med i Vision?

Vision är ett fackförbund för den som arbetar som tjänsteman inom kommun, region, kyrka eller bolag som är kopplat till välfärden. Exempel på yrkesgrupper är socialsekreterare, kuratorer, biståndshandläggare och behandlingsassistenter.

Vad kostar Vision i månaden?

Vision kostar olika varje månad beroende på inkomst och lokalförbund. Avgiften ligger på mellan 47 kronor i månaden + lokalavgift upp till 240 kronor i månaden + lokalavgift.

Blir man automatiskt medlem i A-kassan om man är medlem i Vision?

Nej, man måste bli medlem i både fackförbundet Vision och Visions A-kassa var för sig. Man behöver inte vara medlem i ett fackförbund för att gå med i A-kassan, men det finns många fördelar med att vara medlem i båda organisationerna.